.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اقوام ترکمن 40 درصد جمعیت استان گلستان

معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان گفت: این استان دارای 14 شهرستان و 27 بخش است که حدود 40 درصد جمعیت آن را اقوام ترکمن تشکیل می دهند.

علیرضا جمشیدی در دیدار دانشجویان دوره دافوس، فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: استان گلستان مینیاتوری از قومیتها و فرهنگهای مختلف ایران بزرگ است.
وی ادامه داد: استان گلستان دارای 90 کیلومتر مرز آبی و 348 کیلومتر مرز خاکی با کشور ترکمنستان است و در تعامل با کشور های آسیای میانه جایگاه ویژه ای دارد.

وی با اشاره به تقویت امکانات فراگیر رسانه ملی ، ضرورت تلاشهای فرهنگی را در استان بویژه در شهرها و مناطق مرزی حائز اهمیت دانست.

جمشیدی اظهار امیدواری کرد با توجه به اشتراکهای فرهنگی و اجتماعی مناطق ترکمن نشین استان با کشور همسایه ، تلاشهای فرهنگی کشور موثر واقع شده و از تهاجم فرهنگ مبتذل غرب جلوگیری شود.

وی اظهار داشت : طرح جامع انسداد مرزی در سال گذشته تدوین شد و بیش از 140 میلیارد تومان برای اجرای آن به تصویب رسیده که امیدواریم در راستای دفاع از تمامیت ارضی کشور به تایید نهایی برسد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان عنوان کرد: دکترین مبتنی بر بازدارندگی با تاسی از منویات ولایت فقیه و همراه با هوشمندی توانسته است کشور را رشد و تعالی بخشیده و دست متجاوزان را از این خاک کوتاه سازد.

وی با تاکید به نقش و جایگاه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا در عبوراز بحرانها و فتنه های دشمن گفت : نظام مبتنی بر ولایت فقیه نظام ضمانت شده الهی است.

به گزارش مهر، در سال 1369 پس از تدوین و تصویب قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران و اوامر موکد فرماندهی معظم کل قوا و تدبیر ریاست ستاد مشترک، دانشگاه های فرماندهی و ستاد نیروی زمینی، نیروی هوایی و نیروی دریایی در یکدیگر ادغام شدند و با نام دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران ( دافوس آجا )، تحت یک فرماندهی و در تابعیت ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند.

برابر قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران, مأموریت دافوس آجا عبارت است از ارتقای سطح بینش و دانش نظامی و علمی و تقویت مبانی عقیدتی و سیاسی افسران منتخب ارتش جمهوری اسلامی ایران و آشنا ساختن آنان با پیشرفت‌های نظامی، علمی و صنعتی ایران و جهان و عوامل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی موثر در تأمین امنیت کشور به‌منظور انتصاب در مشاغل فرماندهی، مدیریت و طراحی است./مهر


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.075 seconds.